Ana SayfaSosyal MedyaFacebookApple, Facebook'tan reklam payı istiyor!

Apple, Facebook’tan reklam payı istiyor!

Apple ve Facebook, tahmin edebileceğiniz gibi en iyi arkadaşlar değiller ama geçmiş tarih, ikilinin iş ilişkisiyle ilgili bazı ilginç sırları açığa çıkarıyor.

Apple bir keresinde Meta’nın Facebook’unu şirketin reklam gelirinden payını nasıl hak ettiği konusunda bilgilendirmişti. Ayrıca, önde gelen iPhone üreticisinin, şirketle paylaşılması gerektiğini iddia ettiği bir tür uygulama içi satın alma işlemi olarak bahsettiği görüldü.

Açıkçası, Meta aynı fikirde değildi ve bunun nasıl yanlış ve haksız olduğu konusunda ayrıntılı olarak tartışmaya başladı. Ve bu haber The Wall Street Journal tarafından da doğrulandı .

Apple, tartışılan reklamların, kullanıcıların içeriklerinin tanıtılması ve farklı izleyiciler tarafından alınması için kendi paralarını harcadıkları az çok öne çıkan gönderiler olduğunu tartışmaya devam etti. Ve bu nedenle, App Store’ları olduğu için bir miktar kâra ihtiyaçları vardı.

Neyse ki Meta, teknoloji devini, reklamların Apple’ın payını çalamayacağı bir şey olduğuna ikna etmeyi başardı ve sonunda tartışmayı kazandılar. Yine de Apple’ın Meta’nın şirketiyle görüşme şekli ve App Store’dan daha fazla para kazanma yolları hakkında konuşması kesinlikle dikkat çekici.

Ama bekleyin, drama burada bitmiyor. Apple, geçmişte sadece Facebook’un artan satışlarından pay almak istemedi. Tumblr’ın CEO’su, şirketin yeni destek benzeri işlevler teklifini reddettiğini gördüğünü iddia ediyor. Özellikler uygulama içi satın alımlara dönüştürülür dönüştürülmez, Apple aniden 360 derece döndü ve şimdi nasıl ilgilendikleri hakkında konuştu.

Bu, Apple’ın %30’luk bir kesinti alacağı ve daha mutlu olamayacakları anlamına geliyordu.

Bu arada, hem Apple hem de Meta’nın Facebook’ta da olası bir abonelik planına bağlı sohbetler yaptığı da gözlemlendi. Bu, uygulama genelinde reklamların kaldırılmasıyla sonuçlanacak ve bu da yol boyunca Apple’a fayda sağlayacaktır.

Apple’ın Facebook uygulaması aracılığıyla satın alınan aboneliklerle nasıl gelir elde edebileceğini merak ediyorsanız. Ancak işler planlandığı gibi gitmedi ve her iki firma da öne sürülen fikirler üzerinde anlaşmaya varamadı.

WSJ, konuşmaların yaklaşık altı yıl öncesine dayandığını ve 2016-2018 zaman dilimi arasında gerçekleştiğini söylüyor.

Her iki şirket de henüz mantıklı olan herhangi bir yorum talebine yanıt vermedi. Reklamlar açısından kelimenin tam anlamıyla birbirlerinin zıt kutuplarıdırlar. Ayrıca, Apple’ın son ATT politikası, Facebook’u da olumsuz yönde etkiledi.

Unutmayın, Facebook başarılı işletmesi için reklamlara büyük önem veriyor, çünkü gelirin çoğu buradan geliyor.

Apple’ın, uygulamaların izlemememe politikasını uygulamaya koymasının, Meta’nın sahip olduğu firmanın 2021’de reklam geliri söz konusu olduğunda 10 milyar dolarlık mega kaybetmesine neden olduğunu biliyor muydunuz?

Meta’nın yönetim kurulu üyelerinin 2018’de üçüncü şahıslarla ilgili verilere son vermeyi nasıl düşündüklerini belirten bazı haberler var. Ancak o zaman, Mark Zuckerberg bu hamleyi gerçekleştirme ihtiyacı hissetmiyordu.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir