Twitter , iş gücünü yarıya indiren toplu işten çıkarmaların ardından ve şirketin yeni sahibini alenen ilan eden mühendisleri işten çıkarmasından kısa bir süre sonra daha fazla çalışanını kaybedebilir . The Washington Post’a göre Elon Musk, geri kalan personel üyelerine bir ültimatom verdi ve onlardan ileriye dönük “son derece sert” bir Twitter kullanmalarını istedi. Çevrimiçi bir forma bağlanan bir e-postada, “Yeni Twitter’ın bir parçası olmak istediğinizden eminseniz, lütfen aşağıdaki bağlantıdan evet’i tıklayın.” 

Peki “son derece sert” bir Twitter ne anlama geliyor? Rapor, Musk’ın beklentilerinin ayrıntılarına tam olarak girmedi, ancak yönetici görünüşe göre bunun “yüksek yoğunlukta uzun saatler çalışmak” anlamına geldiğini söyledi. O ekledi: “Yalnızca istisnai performans geçme notu teşkil edecektir.” Katı iş kanunlarına sahip ülkelerdeki işçiler için taşınmanın yasal olup olmadığı tam olarak belli değil. Ne olursa olsun, e-posta, formu 17 Kasım Perşembe günü Doğu saatiyle 17.00’ye kadar imzalamayanların işten çıkarılacağını ve üç aylık kıdem tazminatı alacağını söyledi. 

The Post , Musk’ın e-postası hakkında haber yapmanın yanı sıra, Twitter’ın neden ve nasıl bir taklitçi akınına yol açtığını anlamak amacıyla önümüzdeki birkaç hafta içinde 8 dolarlık Blue aboneliğinin lansmanında bir ölüm sonrası inceleme yapacağını söyledi. . Hatırlarsanız, işler o kadar kötüye gitti ki Twitter , anında doğrulama sunan ve dolayısıyla sahte hesaplara bir meşruiyet görüntüsü veren abonelik hizmetini askıya almak zorunda kaldı. Musk daha dün, şirketin “çok sağlam” olduğundan emin olmak için Mavi doğrulamanın geri dönüşünü 29 Kasım’a ertelediğini duyurmuştu .

Gönderi ayrıca, web sitesi abonelikleri duraklattığında Twitter Blue’nun yalnızca yaklaşık 150.000 kullanıcısı olduğunu gösteren bir yazılım geliştiricisi tarafından harici olarak derlenen dahili bilgileri ve verileri gördü. Bu, Twitter’ın 2022’nin ikinci çeyreğinde sahip olduğunu ve yıllık yalnızca 14,4 milyon dolar gelir getireceğini söylediği  günlük 238 milyon aktif kullanıcının çok küçük bir kısmı .

Ayrıca, yeni Blue aboneliği potansiyel olarak web sitesinin reklam gelirini etkileyebilir. Twitter, ABD’deki reklam gelirinin yüzde 79’unu en değerli kullanıcılarının yalnızca yüzde 10’undan elde etti ve ilk yüzde 1, web sitesine ayda 40 dolar kazandırdı. Ayrıca bir abonelik için ödeme yapma olasılığı en yüksek olanlardır, ancak bu, ödeme yaptıkları avantajlardan biri olarak  daha az reklam görecekleri anlamına gelir.