Ana Sayfa Sosyal Medya Facebook Facebook yeni ''F'' butonunu test ediyor!

Facebook yeni ”F” butonunu test ediyor!

Facebook bu hafta ekranın alt tarafındaki işlev çubuğunun tam ortasına büyük bir ‘F‘ butonu yerleştirdi. Bu buton basınca şu anki ana menüye bağlanıyor.

Sızdırılan bu ekran görüntülerine bakılınca alt çubukta konumlandırılmış 5 butondan birisi ve ana menüye giden büyük ‘F’ butonunun aslında bir önceki yeri olan üst çubuktan çok fazla bir özelliği yok. Ayrıca bir de bu düğmeye basınca ana menüde küçülen gerçekçi bir efekt verilmiş.

Tabii bir kısmınızın -özellikle oyuncuların- aklına ‘Call of Duty Advenced Warfare’ oyunundaki bu sahne gelmiş olabilir

Ancak bu butonun sadece Facebook’un ‘F’ harfini simgelediğini hatırlatalım.

Enes Batur ve Berkcan Güven Twitter’da birbirine girdi!

Ne zaman kullanıma sunulacak?

Yabancı kaynaklara göre Facebook, bu özelliği Kasım ayından beri Android telefonlar üzerinde test ediyor.

Yukarıda gördüğünüz ekran görüntülerinde soldaki resim Kasım ayında çalışmaların başladığı zamana ait. Yani Facebook , bu yenilikleri aşama aşama hayatımıza soktu. Şu anda Facebook’un son sürümünü kullanan kişiler ana menünün son halinin sağdaki ekran görüntüsündeki halde olduğunu biliyordur. Bundan sonraki son aşama ise muhtemelen ‘F’ butonunun devreye alınması olacak.

Facebook neden böyle bir buton ekleme gereksinimi duydu?

Menü formatındaki güncelleme, bu yeni butonla birlikte, Facebook ‘un menü listesindeki seçeneklere daha fazla vurgu yapmak istediğini, ancak büyük ‘F’ butonu gereksiz bir istem gibi görünüyor. Ama, Facebook’un böyle bir buton ekleme ihtiyacı görmesinin bir nedeni var.

Belki, ‘F’ ‘nin öne çıkmasıyla, Facebook aslında daha fazla kullanıcıyı menü seçeneklerini kontrol etmeye teşvik edecek ve her bir seçeneğe daha fazla vurgu yapan yeni menü formatıyla daha fazla kullanıcının daha fazla işlev denemesini sağlayacak. Bu nedenle uygulamaya böyle bir ekleme yapmış olabilir. Belki de Facebook bu menüye ilgiyi arttırmak için böyle bir yeniliğe gitti ya da yaşlıların daha rahat görebilmesi için de büyütmüş olabilir.

Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Twitter, Instagram’ın popüler bir özelliğini alıyor

Sosyal medya devleri, son özellikle son yıllarda kullanıcı sayılarını bir hayli arttırmış durumda. Kendi aralarında da ciddi bir rekabet içerisinde olan platformlar, yeni özelliklerini...

YouTube, TikTok’a karşı gücünü arttırmayı sürdürüyor

Popüler video akış siteleri ve sosyal medya platformları birbirlerinden özellik kazanmaya devam ediyor. kaybolan paylaşım özelliğe Snapchat ile hayatımıza girmeye başladı. Sonrasında ise Instagra'da...

WhatsApp, heyecanla beklenen bir özelliği kullanıma sunuyor!

Geçmişten beri iOS ve Android kullanıcıları karşıt işletim sistemlerini kullanan cihaza geçiş yapınca WhatsApp sohbetlerinin aktarılamaması sorunu ile karşı karşıya kalıyordu. Bu nedenle kullanıcılar üçüncü parti uygulamalar yardımıyla sohbetlerini aktarıyorlardı...

Twitter, NFT’leri profil fotoğraflarına getiriyor

Twitter, takas edilemeyen token (NFT) sahiplerinin platformda kendilerini tanımlamalarına yardımcı olmak için yeni bir özellik başlattı. Bu özelliği kullanabilmek için ise Twitter Blue aboneliğinin...

TikTok, Instagram tarzı ücretli abonelikleri test etmeye başladı!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarının başlarında şüphesiz TikTok ve Instagram geliyor. Bu iki büyük sosyal medya devi, bir süredir birbirlerinden aldığı...

Instagram, ücretli abonelik özelliğini test ediyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz Instagram. Şirket, bu zamana kadar kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına birçok yenilik yaptı ve yapmaya...

Twitter, ‘Topluluklar’ özelliğini Android’e getirdi

Geçtiğimiz yılda Twitter, 'Topluluklar' özelliğini iOS ve web tarayıcısına getirmişti. Bu özellik artık Android cihazlarda da erişebilir hale geldi. Platformun sunmuş olduğu Andorid versiyonunun...

YouTube, indirimli “yıllık abonelik” seçeneği sunuyor!

Dünyanın en büyük içerik platformlarından YouTube, dönem dönem yenilikler getirerek kullanıcılarına daha iyi bir deneyim sunmayı hedefliyor. Kullanıcı odaklı olmaktan vazgeçmek istemeyen platform, bu...

TikTok, kullanıcılarını ‘Hikayeler’ izlemeye zorluyor!

2021 yılında rekor kıran TikTok, diğer sosyal medya platformlarından ilham alarak pek çok yeni sistem geliştiriyor. Geçen yıllarda Instagram 'Hikayeler' özelliğinin benzerini tanıtan TikTok,...

WhatsApp, yeni özellik için çalışmaları hızlandırıyor!

Dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma platformu olan WhatsApp, her geçen gün yeni özelliklerle kullanıcıların karşısına çıkıyor. Kullanıcılarla olan etkileşimi arttırmayı amaçlayan uygulama, en son...