Ana SayfaGüncelGoogle arama sonuçlarına bir yenilik geliyor!

Google arama sonuçlarına bir yenilik geliyor!

Google şu anda cep telefonlarında Arama sonuçları ve Keşfet için daha büyük favori simgeleri ve site adlarını test ediyor.

Şimdi favori ikonlardan bahsedelim: bunlar aslında bir web sitesini betimleyen ve bir tarayıcı sekmesinde görünen küçük grafiklerdir. Örneğin, bir masaüstü aracılığıyla Instagram web sitesine giderseniz, onu barındıran sekme, platformun ticari marka kamera simgesini görüntüler. Favicons, birisinin bir web sitesini ilgili adlara ve hepsine bakmadan ilk bakışta tanımlamasına olanak tanıyan küçük bir görsel lezzettir. Ayrıca (bazen) kimlik avı web sitelerini gerçek hayattaki alternatiflerinden ayırmaya yardımcı olabilirler, çünkü eski sitelerde bazen sık kullanılanlar yoktur. Ancak siber suçlular işlerinde son derece verimli hale geldiğinden, durum artık her zaman böyle değil. Özetle, güvende kalın çocuklar ve özel bilgileri yabancılara vermeyin.

Favicons, günümüzde yalnızca masaüstü bilgisayarlarla sınırlı değil: Google, bunları bir süredir akıllı telefonların Chrome sürümüne ekledi. Bunlar yalnızca sekmelerin bir parçası olmakla kalmaz, aynı zamanda Arama sonuçlarında ve Google Discovery önerilerinde görüntülenen web sitelerine eşlik eder. Ancak son ikisine Google masaüstü için böyle bir muamele yapılmaz. Platform bir süre önce bunu düzeltmeye çalıştı ve masaüstü Arama sonuçlarına sık kullanılan simgeler ekledi; ancak, Reklamlar da benzer bir favicon ile duyurulduğundan, sonuç her sonucun daha çok bir reklama benzemesine neden oldu. Google nihayetinde fikri rafa kaldırdı ve hem ihtiyacı hem de yerleşimi daha fazla dikkate almaya karar verdi.

Artık Google, favorileri iyi karşılandıkları tek platformda daha görünür hale getirme görevinde: mobil akıllı telefonlar. Teknoloji şirketi, Arama sonuçlarında ve sınırlı sayıda Android telefonda web sitesi adları için daha büyük metinlerle birlikte daha büyük sık kullanılanlara eşlik ederek bunları test etmeye şimdiden başladı. Daha görünür olsa da, akıllı telefon çözünürlükleri günümüzde giderek daha keskin hale geldiğinden ve favicon’lar yalnızca pikselli görüneceğinden, ekstra genişlik bir zararlı olabilir.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı
Önceki İçerik‏‏‏‏‏‏‏‏
Sonraki İçerik‏‏‏‏‏‏‏‏

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir