Ana Sayfa Güncel Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

İnternet ile bütünleşen Google’ı kullanarak satın almak istediğimiz bir ürünün en uygun fiyata nerede olduğunu hızlıca öğrenebiliyoruz. Bu sayede ülkemizdeki milyonlarca kullanıcı ile satıcılar arasında bir köprü kuruluyor, ancak bundan sonraki süreçte Google Alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek.

google türkiye alşveriş reklamları

Google alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek!

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu tarafından Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine eşit davranması yönünde bir karar alındı. Google bu konuda gerekli adımı atarak çeşitli tedbirler sunduğunu, ancak Türkiye’de belirsizliğin devam ettiğini dile getiriyor. Google Türkiye’nin yapmış olduğu açıklama şu şekilde;

google türkiye alışveriş reklamları

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk.

Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor. Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız.

Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz. Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.

Kaynak Haber 

Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

LinkedIn, yorumlar bölümünde önemli bir yeniliği test ediyor!

LinkedIn, son zamnlarda platforma çok fazla yenilik yapmaya başladı. Son olarak geçtiğimiz haftalarda Hikayeler özelliğini kullanıma sunan şirket, şimdi yorumlar bölümünde önemli bir yeniliği...

ABD hükümetinden TikTok hakkında skandal karar!

TikTok uygulamasının ABD'de yasaklanması uzun zamandır gündemde olan bir konu. ABD Başkanı Donald Trump'ın ''TikTok'u Yasaklayacağız'' sözlerinden sonra birçok sosyal medya devi TikTok'un yasaklanmasının ardından...

Instagram Lite, aylar sonra geri döndü!

2018 yılında Facebook, genelde düşük segment telefon kullanan veya internet bağlantısı sınırlı kullanıcılar için Instagram Lite uygulamasını kullanıma sunmuştu. Şirket, bu yılın Mayıs ayında...

Twitter, DM’de ‘Sesli Mesaj’ özelliğini test ediyor!

Twitter, son zamanlarda sesli iletişim konusunda daha fazla yenilik yapmaya gayret ediyor. Haziran ayında Sesli Tweet'leri kullanıma sunan şirket, şimdi de direkt mesajlarda sesli...

Facebook Messenger görüntülü aramalarına önemli yenilik!

Facebook, sahip olduğu ve ana uygulamaya bağlı mesajlaşma platformu Messenger'a sürekli yenilik yapıyor. Son zamanlarda Messenger Rooms ile uygulamada video konferans yapmaya olanak sağlayan...

YouTube, TikTok benzeri yeni platformunu kullanıma sunuyor!

TikTok'un ABD'de erişime engellenmesi son zamanlarda sıkça gündeme gelen bir konu. Donald Trump'un TikTok'u engellemeye yönelik açıklamaları diğer sosyal medya devlerini harekete geçirdi. İlk...

Instagram gönderilerinden bağış toplanabilecek!

Bağış toplama özelliğini Instagram, öncelikli amaç olarak Covid-19 pandemi döneminden olumsuz etkilenen küçük çaptaki işletmeleri desteklemek için kullanıma sunmuştu. Kullanıma sunulduğu günden bu yana...

Instagram, önemli bir değişikliği test ediyor!

Facebook, Instagram uygulamasını satın aldığı günden beri sürekli geliştiriyor ve zaman zaman değişiklikler yapıyor. Son zamanlarda Instagram'a gelen yeniliklerden en akılda kalanları şüphesiz Alışveriş...

TikTok, ABD’ye satılmak yerine kapatılabilir!

TikTok uygulamasının ABD'de yasaklanması uzun zamandır gündemde olan bir konu. ABD Hükümeti, Çin merkezli uygulamayı ülkesinde yasaklamak için artık somut adımlar atmaya başladı. Bu...

Facebook, gruplarda yeni bir özelliği test ediyor!

Şüphesiz artık çoğu Facebook kullanıcısı en az bir gruba üye. İnsanlar bu gruplarda gönderi paylaşabilir ve başkalarının paylaştığı gönderileri görebilir. Şirket, uzun zamandır grupları...