Ana Sayfa Güncel Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

İnternet ile bütünleşen Google’ı kullanarak satın almak istediğimiz bir ürünün en uygun fiyata nerede olduğunu hızlıca öğrenebiliyoruz. Bu sayede ülkemizdeki milyonlarca kullanıcı ile satıcılar arasında bir köprü kuruluyor, ancak bundan sonraki süreçte Google Alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek.

google türkiye alşveriş reklamları

Google alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek!

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu tarafından Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine eşit davranması yönünde bir karar alındı. Google bu konuda gerekli adımı atarak çeşitli tedbirler sunduğunu, ancak Türkiye’de belirsizliğin devam ettiğini dile getiriyor. Google Türkiye’nin yapmış olduğu açıklama şu şekilde;

google türkiye alışveriş reklamları

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk.

Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor. Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız.

Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz. Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.

Kaynak Haber 

Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Instagram, ‘Yakın Arkadaşlar’ özelliğini değiştiriyor!

Dünyaca ünlü sosyal medya platformlarının başlarında şüphesiz Instagram da yer alıyor. Şirket, kullanıcıların kendilerine daha yakın hissettiği kişiler ile paylaşmak isteyecekleri şeyler olacağını düşünerek...

WhatsApp, artık durumları yedeklemeyecek!

Dünyaca ünlü mesajlaşma uygulamalarının başlarında şüphesiz WhatsApp geliyor. Şirket, bu sefer 24 saat sonunda kaybolan durumlar özelliğinde bir değişiklik yapıyor. Bu değişiklik ile birlikte...

Google Chrome’dan yeni sosyal medya özelliği!

Dünyaca ünlü web tarayıcısı Google Chrome, %63.5 pazar payı ile en çok kullanılan Web tarayıcısı konumunda. Google, Chrome için her geçen gün yeni özellikler...

Instagram, web sürümüne önemli bir yenilik yapıyor!

Birçoğumuzun kullandığı sosyal medya platformlarından biri de şüphesiz Instagram. Şirket, özellikle bu aylarda çok fazla yenilik yapıyor. Bugün şirket, Web sürümünde gönderi istatistiklerini görüntülemeyi...

Instagram Reels reklamları artık tüm kullanıcılara sunuldu!

Dünyaca ünlü sosyal medya devlerinden biri de şüphesiz Instagram. Şirket, son zamanların en sevilen özelliklerinden biri olan Reels'i geçtiğimiz yıl kullanıma sunmuştu. Kullanıma sunduktan...

Facebook hikayeleri için yorumlar özelliği test ediliyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformu Facebook, yeniliklere devam ediyor. Yaptığı sızıntılarla adını sıkça duyduğumuz sosyal medya uzmanı Matt Navarra, geçtiğimiz saatlerde...

Cristiano Ronaldo, Instagram’da 300 milyon takipçiye ulaştı!

Ronaldo, Instagram'da en çok takipçisi olan kişi ünvanını elinde bulunduruyor Dünya üzerine birçok kişi tarafından bir isim de şüphesiz Portekizli ünlü futbolcu Cristiano Ronaldo. Ronaldo,...

Instagram kullanıcıları artık bağışlara ev sahipliği yapabilecek

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri de şüphesiz Instagram. Şirketi geçmiş zamanlardan beri sosyal sorumluluk alanında çok fazla yenilik yaptı. Yapılan...

Twitter, unmention özelliğini kullanıma sundu!

Sosyal medya devi Twitter son zamanlarda yaptığı yeniliklere bir yenisini daha ekliyor. Dünyaca ünlü sosyal medya devi, "istenmeyen ilgiyi" önlemenin yeni bir yolunu araştırıyor. Buna göre...

Facebook Messenger’a önemli bir tema yeniliği yapılıyor!

Akıllı telefonları gece kullanırken aydınlık mod gözümüzü çok yoruyordu. Büyük şirketler bu sorunu çözmek için karanlık mod adında uygulamayı koyu renklere çeviren özelliği bir...