Ana Sayfa Güncel Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

İnternet ile bütünleşen Google’ı kullanarak satın almak istediğimiz bir ürünün en uygun fiyata nerede olduğunu hızlıca öğrenebiliyoruz. Bu sayede ülkemizdeki milyonlarca kullanıcı ile satıcılar arasında bir köprü kuruluyor, ancak bundan sonraki süreçte Google Alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek.

google türkiye alşveriş reklamları

Google alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek!

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu tarafından Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine eşit davranması yönünde bir karar alındı. Google bu konuda gerekli adımı atarak çeşitli tedbirler sunduğunu, ancak Türkiye’de belirsizliğin devam ettiğini dile getiriyor. Google Türkiye’nin yapmış olduğu açıklama şu şekilde;

google türkiye alışveriş reklamları

Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk.

Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor. Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız.

Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz. Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.

Kaynak Haber 

Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Messenger Rooms görüşmeleri, canlı olarak yayınlanabilecek!

Covid-19 pandemi döneminde büyük artış yaşayan uygulamalar çoğunlukla video konferans uygulamaları oldu. Facebook, pandemi dönemindeki video konferans uygulamalarına olan ihtiyaçtan dolayı Messenger Rooms adındaki...

Google, Türkiye için aldığı yeni kararı açıkladı!

İnternet ile bütünleşen Google’ı kullanarak satın almak istediğimiz bir ürünün en uygun fiyata nerede olduğunu hızlıca öğrenebiliyoruz. Bu sayede ülkemizdeki milyonlarca kullanıcı ile satıcılar...

Facebook Messenger için önemli güvenlik yeniliği yapıldı!

Messenger, Facebook kullanıcılarının iletişim için kullandıkları en önemli platformlardan birisi. Ayrıca platform, Covid-19 pandemi döneminde insanların evde kaldıkları sürede büyük bir kullanıcı artışı yaşadı....

2020 iPhone Fotoğraf Ödülleri açıklandı! İşte kazananlar

13’üncüsü düzenlenen iPhone Fotoğraf Ödülleri’nin (IPPAWARDS) kazananları açıklandı. 2020 iPhone Fotoğraf Ödülleri kazananları arasında Türkiye’den birisi bulunmazken, fotoğrafların oldukça dikkat çektiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 2020’nin kazananları...

Instagram Hikayelerine Animasyonlu Yazı Tipleri Geliyor!

Facebook, hem kendi uygulamasında hem sahibi olduğu Instagram uygulamasında son zamanlarda Hikayeler özelliğine çokça yenilikler yaptı. Şirket, son zamanlarda yaptığı yeniliklere bugün itibariyle bir...

Spotify, video podcast özelliğini kullanıma sundu!

Spotify, Mayıs ayından beri video podcast özelliğini sınırlı sayıda kullanıcısıyla test ediyordu. Şirket bugün, video podcast özelliğini resmen duyurdu! Şirket, bu özelliği ''Kullanıcıların hayranlık...

Instagram, bağış özelliğini test etmeye başladı!

Dünyaca ünlü sosyal medya platformu Instagram, kullanıcılarının birbirlerine para gönderebilecekleri bağış özelliğini test etmeye başladığını duyurdu. Bu özellik sayesinde kullanıcılar artık birbirlerine IBAN gibi bilgiler...

Facebook fotoğraflarında yeni dönem!

Dünyaca ünlü sosyal medya devi Facebook, ilk kurulduğu günden beri sürekli platformdaki özellikleri güncelledi ve güncellemeye devam ediyor. Şirket, 2019 Yılının Ekim ayından itibaren...

Facebook, Messenger uygulamasında önemli bir yenilik yaptı!

Dünyaca ünlü sosyal medya platformu Facebook, COVID-19 pandemi döneminde oluşan video konferans uygulaması ihtiyacına Messenger Rooms ile karşılık vermişti. Hızlı bir şekilde kullanıcı kazanan...

Snapchat, TikTok benzeri bir özellik getiriyor!

TikTok, şüphesiz ki son zamanların en hızlı gelişen uygulamalarının başında yer alıyor. TikTok'un bu büyümesi, YouTube, Facebook, Instagram gibi şirketlerin dikkatini çekmiş olmalıdır ki TikTok'taki...