Bu yılın başlarında reklam gelirini Shorts içerik oluşturucularıyla paylaşacağını duyuran YouTube, hizmet için yeni gelir akışları deniyor. The Financial Times’ın haberine göre platform, Shorts’a TikTok benzeri alışveriş özelliklerini sunarak kullanıcıların etkileyici kişiler tarafından tanıtılan ürünler için videolardaki bağlantılar aracılığıyla doğrudan alışveriş yapmasına olanak sağlamayı planlıyor . 

YouTube, 2023’ten itibaren iki ayrı planı kullanıma sunmayı planlıyor. İlki, ürünleri tanıtan ABD merkezli seçilmiş içerik oluşturuculara komisyon ödeyecek bir bağlı kuruluş pazarlama sistemi. Bu arada ABD, Hindistan, Brezilya, Kanada ve Avustralya’daki kullanıcılar bağlantılar aracılığıyla Shorts üzerinden alışveriş yapabilecek. Tüm bunlar, içerik oluşturucuların gelecek yılın başlarından itibaren reklam gelirlerinden yüzde 45 pay almasını sağlayacak, yukarıda belirtilen sisteme ek olarak geliyor.

YouTube Alışveriş Genel Müdürü Michael Martin, FT’ye “Bu, daha geleneksel bir reklamcılık modeli veya ücretli yerleştirme modeline kıyasla daha çok bir ciro modeli” dedi . “Amacımız, pazardaki yaratıcılar için en iyi para kazanma fırsatlarına odaklanmak.”

Kısa bir süre önce kendi sekmesine sahip olan YouTube’un Shorts kanalı, şu anda TikTok’ta bulunan 1 milyar kullanıcıyı geride bırakarak aylık 1,5 milyar kullanıcıya sahip . Ancak bu başarıya rağmen Alphabet, son kazanç raporunda YouTube reklam satış gelirlerinin düştüğünü ve beklentileri karşıladığını ortaya koydu.

Bu nedenle YouTube, TikTok ve Meta tarafından halihazırda sömürülmekte olan yeni gelir kaynaklarını deniyor. Bununla birlikte, onay yaklaşımı ABD’de diğer ülkeler kadar işe yaramadı, bu nedenle YouTube doğrudan alışveriş planlarını Güney Kore gibi başarılı olduğu pazarlara odaklamayı planlıyor.