Ana Sayfa İnternet Google, Uygulama içi abonelik sahtekarlıklarını engelleyecek!

Google, Uygulama içi abonelik sahtekarlıklarını engelleyecek!

Özellikle bir uygulamayı çok sevdiğinizde, uygulama içi abonelik tarafından kandırıldınız mı? Bunun cevabının herkes tarafından olmasa da evet olacağından emin olabiliriz. Google Play artık uygulama içi abonelik için daha fazla şeffaflığın zorunlu olacağı abonelik politikasında bir güncelleme planladı.

Duyuruyu bir blog yazısı aracılığıyla yaptıktan sonra, Google Play Ürün Yöneticisi Angela Ying, şirketin kullanıcılarının platformda mevcut olan uygulamaya daha fazla güvenmesini ve abonelik planlarına ilişkin açık talimatların ayrılmaz bir şekilde oynamasını istediğini belirtti.

Geliştiriciler için “en iyi uygulamalara” dayalı liste, öncelikle abone olarak alacağınız avantajları içeriyor. Uygulamanın bazı özel bölümlerini veya tümünü abonelik maliyetini faturalandırma ve yenileme döngüsünü ve diğerlerini kullanılabilir hale getirilmesi gerekiyor. Ayrıca tekliflerin şartları da daha açık.

Ayrıca, ihlallerle ilgili daha fazla açıklama yapmak için Google’ın ayrı olarak bir geliştiricinin kurallara otomatik yenileme ve aylık ücretler hakkında bilgi vermediği taktirde karşılığında katı bir ceza alması gerekebileceğini belirten Politika Merkezin’de bir liste bulunuyor.

Google, benzer bilgileri almak için ek adımları takip etme, uygulamayı büyük ölçüde indirme ihtiyacını ortadan kaldırmak istiyor ve tüm geliştiricilerin 16 Haziran 2020’den itibaren önce güncellenmiş politikaya uymaları gerekiyor.

Ücretsiz denemeler ve tanıtım teklifleri sunmak isteyen geliştiricilerin, kullanıcıları ücretsiz deneme süresinin bitiş tarihi, ücretlendirmesi, dahil edilmesi, bitiş tarihi ve ücretli aboneliğin başlangıcı hakkında bilgilendirmeleri gerektiği de yer alıor. Bunun yanı sıra, Google ayrıca ücretli aboneliğe gitmemeye karar verirlerse geliştiricilerin deneme teklifinin sonlandırılmasıyla ilgili talimatlar vermelerini de istiyor. Öte yandan, uygulama içi teklife zaten abone olmuşsa, geliştiricinin teklifi nasıl iptal edebileceğini veya yönetebileceğini açıklaması da gerekiyor.

Şeffaflığı Hakkında;

Google, kullanıcıları aldatıcı avantajlar için paralarının büyük bir kısmını harcamaya yönelten yanıltıcı abonelikleri azaltmaya çalışıyor. Dev arama motoru, ödeme sepetinde gerekli tüm iyileştirmeleri bile yaptı ve bu da her zamankinden daha şeffaf görünüyor.

Ayrıca, bir kullanıcı ücretsiz deneme sürümündeyse, artık tanıtım teklifinin durumu hakkında elektronik posta hatırlatıcısı içeren mailler de alacak. Ayrıca belirli uygulamalarla 3 aylık, 6 aylık veya yıllık planları olan kullanıcılar için yenileme hatırlatıcılarını daha etkin tutacaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

YouTube kullanıcıları bir kez daha düşünecek!

YouTube, internetteki video içerik platformları arasında büyük fark ile en büyük platformlardan biridir. İçerik üreticilerine destek olmak isteyen YouTube; nefret içerikli yorumları göndermeden önce...

Twitter yeni kısıtlamalar getirdi! İşte detaylar

Sosyal medya denildiğinde akla ilk gelen platformlardan birisi olan Twitter yeni kısıtlamalar getirdi! Twitter'da artık kullanıcılar; insanların ırkı ile, etnik köken ve ulusal köken...

WhatsApp kullanıcı politikasını değiştiriyor!

Mesajlaşma, iletişim uygulamalarının Dünya'da en çok tercih edilen ve indirilmeye sahip olan uygulaması WhatsApp, kullanıcı politikasını değiştiriyor. Kullanıcılar; yeni değişiklikleri kabul etmesi gerekecek ya...

TikTok, artık 3 dakikaya kadar video yüklemeye izin verecek!

Dünyaca ünlü sosyal medya platformu TikTok, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yenilikler yapmaya devam ediyor. Uygulama, ilk kullanıma sunulduğu günden beri sadece maksimum 1 dakikaya...

Instagram canlı yayınlarına önemli bir yenilik geldi!

Sosyal medya devi Instagram, her geçen gün uygulamaya yenilik yapmaya devam ediyor. Geçtiğimiz dönemlerde canlı yayınlara sürekli yenilik getiren şirket, bu yeniliklere bir yenisini...

WhatsApp, artık her sohbet için ayrı bir duvar kağıdı kullanmaya olanak tanıyor!

WhatsApp, son zamanlarda birçok yenilik yaptı ve yapmaya da devam ediyor. Son zamanlarda yeni duvar kağıtları ve yeni çıkartmaları kullanıma sunan şirket, özelleştirme konusunda...

Facebook News, bir ülkede daha test edilmeye başlıyor!

Facebook, insanların güvenilir ve sağlam kaynaklardan haberleri en hızlı ve kolay şekilde almasını sağlamak için Facebook News'i duyurmuştu. İlk olarak ABD'de kullanıma sunulan bu...

Instagram, bugün kâr amacı gütmeyen kuruluşları destekleyen kullanıcıları vurguluyor!

Sosyal medya devi Instagram, hayırseverliği kullanıcılara hatırlatmak amacıyla önemli bir etkinlik düzenliyor. Bugün Instagram'a giren kullanıcılar GivingTuesday adlı bir hikaye görmeye başladı. #Bağış veya...

Spotify, Hikayeler özelliğini bazı çalma listelerinde test ediyor!

Spotify, bazı Çalma Listelerinde (Playlist) yeni hikayeler özelliğini test ediyor. Arayüz Instagram ve Snapchat hikayelerine çok benziyor Instagram , Snapchat , Facebook , YouTube , Twitter...

Spotify yılın en çok dinlenenlerini açıkladı!

2020 yılının neredeyse sonuna geldik. 2020, fiziksel olarak çok uzun süre ayrı kaldığımız ama diğer yandan bir araya gelmenin bir şekilde farklı yollarını bulduğumuz...