Ana SayfaGüncelInstagram, 2021 yılında şikayet oranlarını artırdı!

Instagram, 2021 yılında şikayet oranlarını artırdı!

Dünyanın en ünlü sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, 2021 yılında hem olumlu hem de olumsuz anlamda rekorlar kırdı. Yıllık trafik artış oranıyla yüzde 185 artış gösteren sosyal medya platformu, Şikayetvar üzerinden aldığı olumsuz geri dönüşlerle tam yüzde 224 oranında daha fazla şikayet aldı.

instagram çıkartmalar

Instagram, Türkiye’de şikayet oranını artırdı

Ülkemizde şikayet sahibi kullanıcılar veya müşterilerle firmaları aynı platformda buluşturmayı hedefleyen Şikayetvar, 2021’in Aralık ayına dek gelen şikayet konularını derleyen bir rapor yayınladı.

Buna dünyanın en ünlü sosyal medya platformlarından Instagram, çeşitli gerekçelerle gelen şikayet oranını yüzde 224 oranında artırdı. Platform için en sık gelen şikayetler Instagram ile yaşanan sorunlarda muhatap bulamamak ve çalınan hesaplarının kapatılmaması olarak göze çarpıyor.

Sosyal medya platformları hayatımızın her alanına nüfuz etmeye devam ettikçe, şirketlerin aldığı güvenlik önlemleri de bir üst seviyeye çıktı. Kullanıcıların hesap bilgilerinin ve kişilik haklarının korunması için alınan önlemler, bazen kullanıcıların kendisini de mağdur edebiliyor.

Instagram’la ilgili güncel verilerini yayınlayan Şikayetvar, Instagram’ın platformdaki şikayet sayfalarının tam 1.5 milyon kez ziyaret edildiğini açıkladı. Yıllık trafik artış oranını 185’e çekmeyi başaran platform, buna karşın toplamda 9 bin 249 şikayetle bu alanda üst sıralarda yer alıyor.

Platformun paylaştığı verilere göre kullanıcılar, en fazla çalınan hesaplarının bir türlü kapatılmıyor olmasından şikayetçi… Bununla birlikte herhangi bir yanlış davranışta bulunmamalarına karşın hesap takip etme, canlı yayın açma, müzik dinleme ve Reels özelliğinin kullanılmasının kısıtlanması gibi sorunlardan da şikayetler mevcut.

Instagram ile ilgili gelen şikayetlerden bazıları:

  • Instagram yetkilileri tarafından yardım sunulamaması ve muhatap bulunamaması.
  • Instagram yardım masasının gerekli bilgileri aldıktan sonra hiçbir şekilde geri dönüş yapmaması.
  • Hesabı çalınan kullanıcıların, hesabın kapatılması taleplerinin görmezden gelinmesi.
  • Kullanıcı adına, bilgisi haricinde sahte (fake) hesap açılması ve bu hesabın kapatılmaması.

Peki sizler bu şikayetler hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz de Instagram’ı kullanırken benzer problemler yaşadınız mı? Görüşlerinizi bizlerle yorumlar kısmında paylaşmayı ihmal etmeyin.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir