Ana SayfaGüncelInstagram, alışveriş simgesini ana ekrandan kaldırıyor!

Instagram, alışveriş simgesini ana ekrandan kaldırıyor!

Instagram’ın kullanıcı arayüzü nihayet yenileniyor. Önde gelen sosyal medya uygulaması, belirli işlev düğmelerinin yerleştirilmesinde önemli değişiklikler yapılırken, düzeninde birkaç küçük güncellemeden geçiyor.

Adam Mosseri tarafından vurgulandığı gibi, uygulamanın alt kısmında bulunan platformun gezinme düğmesi, Makaralar için şu anda yerleştirilmiş kısayol sekmesine kıyasla artık ortasına doğru içerik oluşturma kısayoluna sahip olacaktır. Bu arada, Makaralar için düğme sağa doğru bir kayma olacak ve ana ekranda Mağaza Sekmesi için belirlenen noktanın kaybolması kaçınılmazdır.

Bu, Instagram’ın uygulama içi alışverişinin umduğu gibi bir başlangıç yapmadığının açık bir göstergesidir. Ancak platform, bu özel güncellemeden sonra diğer alışveriş araçlarına nasıl daha fazla destek sağlayacağını doğruladı.

Instagram’ın yakın tarihli bir gönderide belirttiği gibi, kullanıcılar giderek daha fazla kullanıcıya daha iyi alışveriş deneyimleri sunmak istedikleri için mağazalarını uygulama üzerinden kurabilir ve çalıştırmaya devam edebilirler. Buradaki fikir, uygulamanın akışında, reklamlarında, Makaralarında, Hikayelerinde ve daha fazlasından görülen kullanıcılar ve işletmeler için daha fazla değer katmaktır.

COVID-19 karantinası nedeniyle bu özelliğin gerçekten giderek daha fazla ivme kazandığını gördük. Bu, çevrimiçi alışveriş alımını hızlandırdı ve bu, kullanıcıları bu uygulama aracılığıyla alışveriş yapma konusunda gerçekten hevesli hale getirdi. Uygulama, bu tür bir vardiya ile uyumlu akış içi alışverişi geliştirmenin daha fazla yolunu aradı.

Pandemi ölmeye başladıktan ve mağazalar, yüz yüze alışveriş deneyimlerinin merkez sahneye çıkmasıyla normal işletmelere döndükten sonra, hala insanların çevrimiçi olarak çok şey satın aldığını gördük, ancak pandemi sırasında olduğu gibi büyük ölçüde değil.

Ancak Meta, son zamanlarda bu tür özelliklerin sahip olabileceği potansiyeli nasıl abartmış olabileceğinden bahsetti. Ayrıca Instagram’ın popülerlik açısından zamanla büyüme potansiyelini abarttı ve bu nedenle teknoloji devinin Kasım 2022’sinde yaklaşık 11.000 kişiyi kovmaktan başka seçeneği kalmadı.

Bunu bir kenara bırakırsak, Instagram, in-stream alışveriş özelliğinin bir şey olacağına dair hala bir tür umudu olduğunu söylüyor. Olduğu gibi, canlı alışveriş Çin gibi yerlerde büyük bir hit. Bu tür özelliklerden elde edilen o bölgedeki gelirlerin 2023’te 400 milyar dolara kadar çıkabileceğine dair giderek daha fazla tahmin var. Ve buna perspektiften bakıldığında, Amerika’da meydana gelen e-ticaret harcamalarının neredeyse yarısı.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir