Ana SayfaGüncelInstagram, ana ekrandan alışveriş sekmesinden kaldırdı

Instagram, ana ekrandan alışveriş sekmesinden kaldırdı

Instagram’ın alışveriş takıntısının “yeni gönderi” düğmesini bir köşeye indirgemesi sizi rahatsız etti mi? Yalnız değilsin. Instagram, Şubat ayında Mağaza sekmesini baltalayan ve Oluştur düğmesini alt gezinme çubuğunun ortasına geri taşıyan bir ana ekran yenilemesi ortaya çıkardı. Bu da Makaralar sekmesini yana doğru şantlar.

Sosyal ağdan Adam Mosseri, bir videoda alışverişin feed’inizde, Makaralarınızda, Hikayelerinizde ve reklamlarınızda hala var olacağını ekledi. Bunun için özel bir sekme olmayacak. Bölüm genellikle alışverişi olağan mid-feed tekliflerinin ötesinde teşvik etmek için hedefli öneriler sunar.

Bu gönderiyi Instagram’da görüntüle

Adam Mosseri (@mosseri) tarafından paylaşılan bir gönderi

Instagram yeni tasarımı Eylül ayında test etmeye başladı. Mosseri, kullanıma sunulduğunu duyuran bir videoda, yenilemeyi hizmeti “basitleştirmek” ve insanları “sevdikleri şeylere” bağlamaya odaklanmak için bir teklif olarak nitelendirdi. Insta, açıkça söylemek gerekirse, bunun bir sosyal ağ olduğunu hatırlıyor.

Bununla birlikte, değişiklik daha büyük bir strateji sarsıntısının da bir parçası olabilir. The Verge’in belirttiği gibi, The Information, Eylül ayında Instagram’ın alışveriş özelliklerinin çoğunu keseceğini belirten dahili bir not gördüğünü iddia etti. Bunun yerine, site reklam gelirine “daha doğrudan bağlı” ticaret çabalarına odaklanacaktır. Basitçe söylemek gerekirse, alışveriş baskısı yardımcı olmuş gibi görünmüyor – bu, metaverse dönerken Meta’nın alt satırını artıracaktır.

Bir de rekabet meselesi var. Çok sayıda Instagram özelliği için ilham kaynağı olan TikTok, hala belirgin bir “yeni gönderi” düğmesine sahip. Bu yerleştirme elbette bir başarı garantisi değil, ancak bu platform Instagram’a rağmen gelişmeye devam etti. Data.ai rakamlarına göre, Ekim ayı itibariyle yaklaşık 1,64 milyar aylık aktif kullanıcısı vardı. Instagram’ın yeniden düşünmesi daha fazla gönderiyi teşvik edebilir, give-be’nin daha tanıdık bir deneyim dönüştüreceğinden bahsetmiyorum bile.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir