Ana SayfaGüncelInstagram, yeni getirdiği bir özelliğini rafa kaldırıyor!

Instagram, yeni getirdiği bir özelliğini rafa kaldırıyor!

E-Ticaret ile bağlantılı konsept, güçlü bir çaba ve birçok uygulama için gelir yaratacak gibi görünse de, sonuçlar aksini kanıtladı.

Pandemi zamanlarında gördüğümüz şey, birçok kullanıcının çevrimiçi alışveriş yapmak için uygulamalara başvurmasına neden olan büyük bir sıçramaydı. Sonuçta dışarı çıkamadınız ve kendinizi meşgul etmek için bir tür faaliyete ihtiyacınız vardı.

Birçok batılı uygulama Fetch’i kopyalamaya çalıştı ve başarısının platformlarında da benzer bir rotaya yol açacağını umdu. Ancak Facebook, TikTok ve şimdi Instagram için de çalışmıyor gibi görünüyor.

Evet, Instagram, yayın içi alışveriş programı açısından geriye doğru bir adım atmak açısından çoğunluğa katılan en son uygulamadır. Şirket, yaklaşımlarını yeniden değerlendirdiklerini ve daha güçlü bir şekilde geri dönmeyi umduklarını söylüyor. Ancak gerçekte, programı potansiyel olarak terk ettiklerini varsaymak yanlış olmaz. The Information

tarafından yakın zamanda yayınlanan bir rapor, Instagram’ın tüm alışveriş özelliklerinden nasıl sert bir şekilde geri ölçeklendiğine ışık tuttu. Firma geçen hafta Salı günü çalışanlarına bundan bahsetti.

Artık e-Ticaret dünyasından doğrudan reklamcılıkla ilgili olan bir dünyaya geçiş var. Dahası, Meta’nın bu ani geri çekilmesinin aslında birçok kişiye artık uzun vadeli çilelerle ilgilenmediğini kanıtladığını görüyoruz. Bunun yerine, kısa biçimli videolarla bağlantılı daha iyi bir iş biçimi oluşturmaya daha fazla odaklanmak istiyor.

Bu nedenle, uygulama, ürün ekranının daha basit ve daha az spesifik sürümlerini benimsemek için bir hamle yapmayı planladığı için, yakında uygulamada mevcut olan Mağaza Sekmesinin yakında kaybolduğunu göreceksiniz.

Kesinlikle, bu, görmeye alıştığımız rutin e-ticaretten büyük bir değişim. Meta’nın bu tür gelir odaklı araçlardan en iyi şekilde yararlanmak ve farklı ürün geliştirme türlerine daha fazla önem vermek istediği bir zaman kesinlikle vardı.

Ancak Meta’nın zaman içinde gördüğü gibi, talep orada görünmüyor. Ne kadar denerlerse denesinler, Çin pazarlarında meydana gelen trendleri tekrarlamak kolay değil.

Bir zamanlar mesajlaşma ile benzer bir şey denedikleri için, diğerlerinin arasından Meta’nın bunu en iyi bilenler olacağına inanıyoruz. 2016’da Meta’nın Messenger’ını her şeyi kapsayan bir platforma dönüştürme fikrine teslim olduğunu hatırlıyor musunuz? Çinli kullanıcılar için önemli bir araç olarak görülmesine rağmen WeChat’in getirdiği başarıyı elde edemedi.

Meta, Messenger’da botların tanıtılmasıyla, firmaların platformda kendi sohbet robotlarına sahip olmalarını sağlayabileceğini umuyordu. Ama kimse bununla gerçekten ilgilenmedi.

Meta, Temmuz 2020’de Mağaza sekmesini Keşfet öğesine eklerken görüldü ve Kasım ayına kadar Instagram’da da oldu. Bu süre zarfında, küresel kilitlenmeler tüm hızıyla devam ettiği için e-ticaret patlama yaşıyordu.

Ancak şimdi pandemi tehdidi hafiflediği için eğilimler azaldı ve çoğu artık ilgilenmiyor. Ve Instagram, alışverişe kar amaçlı bir çaba olarak bakmıyor.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir