Ana SayfaGüncelSosyal Medya Kullanıcılarının %82'si Online Alışveriş İçin Meta Platformlarına Gidiyor

Sosyal Medya Kullanıcılarının %82’si Online Alışveriş İçin Meta Platformlarına Gidiyor

Meta’nın e-ticaret dünyasına girmesi, yaygın tartışmaların kitlesel kullanıcı çıkışlarına ve sosyal medya kullanıcıları arasındaki güvenilirliğinin azalmasına neden olduktan sonra iş modelini kurtarmaya yönelik sayısız girişimden sadece biri oldu. Sosyal ticaretin daha kat etmesi gereken uzun bir yol olsa da, Meta her şeyin göz önünde bulundurulması ve hesaba katılmasıyla bu cephede bazı önemli başarılar elde etti. SimplicityDX tarafından henüz yayınlanan bir rapor, kullanıcıların %82’sinin tüm çevrimiçi alışverişlerinin merkezi olarak Meta platformlarını (Facebook Marketplace, Facebook Messenger, Facebook Shops ve Instagram dahil) gördüğünü ortaya koydu.

Durum böyle olmasına rağmen, bu başarının çoğu doğrudan Facebook’tan geliyor. Kullanıcıların %51’i e-ticaret için Facebook Marketplace’ten, %9,5’i Facebook mağazasından ve %5,3’ü Facebook Messenger’dan yararlandığından, Facebook, kullanıcılar için popüler bir e-ticaret platformudur.

Bununla birlikte, Instagram gibi diğer Meta’ya ait platformlar hala kayda değer bir ilerleme kaydetmektedir. Örneğin, tüm kullanıcıların yaklaşık %16’sı Instagram’ı bir şeyler satın almak için kullandıklarını söyledi ve Instagram, bunun potansiyel olarak sona erebilecek türden bir şey olması nedeniyle diğer şeylerin yanı sıra kolay envanter yönetimini kolaylaştırmak için çabalıyor. trendi canlı tutmak ve tekmelemek.

Meta’nın e-ticaret cephesindeki son başarısının gerçekten sadece bir rakibi var, ancak bu rakip, her şey söylendikten ve artık yoldan çekildikten sonra en üst nokta için çok ciddi bir rakip. TikTok, sosyal ticaret dünyasına daha da yeni giren bir kişidir, ancak bu kısa zaman diliminde sosyal medya uygulaması, tüketiciyi hatırlama açısından iyi bir başarı oranı elde etmeyi başardı.

Meta’ya ait uygulamalar hala endüstri lideridir ve TikTok’un Meta’nın bu alandaki hakimiyetini gerçekten devirmeden önce tırmanması gereken yüksek bir dağı var. Bazı uzmanlar, TikTok’un hala çok fazla büyümeye sahip olduğunu düşünüyor ve zamanla nihai kazanan olarak kimin ortaya çıktığını görmek ilginç olacak

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir