Ana SayfaHaberlerSosyal medya fenomenine örtülü reklamın bedeli ağır oldu

Sosyal medya fenomenine örtülü reklamın bedeli ağır oldu

Sosyal medya fenomenleri, kendi hesaplarından bazı markaların reklamını yapabiliyor. Bu reklamlar sayesinde fenomenler, takipçileri üzerinden gelir elde ediyor. Önceki yıllarda bu gelir kaynağı için herhangi bir yaptırım bulunmuyordu. Ancak 2021 yılında Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasına göre Tüketicim Korunması Hakkında Kanun’a dayanarak yeni kurallar konuldu. Sosyal medyada reklam yapan ve yaptıran kişiler için yeni bir kılavuz hazırlayan bakanlık, markalar ve kişilerin işbirliği içinde olduğunu belirten açıklama yapmalarını zorunlu kılmıştı.

Rekor para cezası

İsmi açıklanmayan bir sosyal medya fenomeni, bakanlığın yayınladığı kılavuza uymadı ve ‘ürün tanıtımı’ gibi bir açıklama eklemeden reklam yaptı. Fenomen, kendi tavsiyesi gibi gösterdiği ürün nedeniyle 114 bin lira para cezasına çarptırıldı.

Reklam olduğunu mutlaka belirtin!

Bilişim Hukuku Uzmanı Sertel Şıracı, rekor para cezası hakkında TRT Haber’e konuştu. Şıracı, “Aslına bakarsak verilen cezada her ne kadar rakam olarak bize yüksek gelse de verebileceği minimum cezayı da vermiş durumda. Influencerlara yatırılacak olan ödemelerin bir banka hesabına yatırılması ve buradan da vergi kesintisinin otomatik yapılmasıyla ilgili bir düzenleme var. Sonuçta bir tüketiciye yönelik bir tanıtıcı reklam yapıyorsanız bunun reklam olduğunu mesajını vermeniz gerekiyor.” ifadelerini kullandı.

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir