Ana SayfaGüncelTikTok, içerik üreticileri için yeni bir özelliği test ediyor!

TikTok, içerik üreticileri için yeni bir özelliği test ediyor!

Son dönemlerin en popüler sosyal medya uygulaması TikTok, tahminen sadece içerik üreticilerine yönelik yeni post sabitleme özelliği ile çok daha kullanışlı hale geliyor. Vine ile hayatımıza giren kısa video çılgınlığı TikTok platformuyla çok daha büyük bir kitleye hitap etmeye başladı.

TikTok

TikTok,15 saniyelik kısa eğlenceli videolarla en çok kullanılan sosyal medya platformları arasında. Eski ABD Başkanı Donald Trump döneminde yasaklama tehdidi ile karşı karşıya kalan platform, Hindistan’da ise bir yıldan fazla süredir yasak.

TikTok post sabitleme özelliği nasıl kullanılacak?

TikTok, kısa video paylaşımı konusunda ilk olmasa da, bu akımı tüm dünyaya yaymış en önemli sosyal medya platformu. Özellikle Z kuşağı arasında popüler olan platform, yeni özelliği ile bu popülariteyi daha da artırmanın peşinde.

TikTok, yeni ortaya çıkan post sabitleme özelliği ile kullanıcılara istedikleri postları profile sabitleme imkanı tanıyor. Böylece takipçiler içerik üreticilerin popüler paylaşımlarına daha kolay ulaşabilme imkanına sahip olacak.

Ortaya çıkan ekran görüntüsüne göre Uluslararası Af Örgütü‘nün TikTok hesabında post sabitleme özelliği beta olarak devreye girdi. Bu özelliğin sadece yüksek kullanıcı sayısına sahip içerik üreticileri için mi sunulacağı ise henüz belli değil.

tiktok post sabitleme

TikTok post sabitleme özelliği için en büyük soru işaretlerinden biri ise kaç postun sabitlenebileceği konusu. Zira TikTok kullanıcılarından gelen ilk tepkiler tek postun sabit olmasının yeterli olduğu yönünde. Ancak ekran görüntüsünde iki adet post sabitlenmiş durumda. Bu anlamda bu sabitleme sınırının kaça kadar uzadığı merak konusu. Platform son olarak ise aramalarda rahatsız edici içerikleri engelleyen özelliğini duyurdu.

Sosyal medya platformu, son rakamlara göre 689 milyon kullanıcıya sahip. Platformun Çin versiyonu Douyin ise 600 milyon aktif kullanıcı sayısıyla TikTok‘u takip ediyor. Bu anlamda iki platform toplamda 1,2 milyar civarı aktif kullanıcı sayısı ile Instagram‘ın hemen altında yerini alıyor.

Aslında TikTok tüm dünyada Facebook, YouTube ve WhatsApp’tan sonra en çok kullanılan sosyal medya uygulaması olma yolundaydı. Hindistan’da yasaklanmadan önce 323 milyon kullanıcı sayısına ulaşan platform, bu yasağı ortadan kaldırmak için halen büyük bir çaba içerisinde. Son olarak uygulamanın Çin versiyonu Douyin‘de Çin’de 14 yaşaltı çocuklara süre kısıtlaması getirdi.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir