Ana SayfaGüncelTikTok, Zarar Veren Kilo Verme Ürünleri Satan Reklamlar İçin Milyonlarca Dolar Topladı

TikTok, Zarar Veren Kilo Verme Ürünleri Satan Reklamlar İçin Milyonlarca Dolar Topladı

TikTok, kilo kaybı için zararlı ürünler satmak için çağrılan milyonlarca dolar değerinde reklam aldı.

Bu ürünler bazı aşırı sonuçlar üretmeye söz verdi, ancak bu gerçeklerden uzaktı ve binlerce müşteriyi yanılttı. Dahası, şirket vücut pozitifliği gibilere olan bağlılığını sorguladığı için kendi politikalarına aykırı olduğu için dövüldü.

Bu platform, Media Matters adlı başka bir grup tarafından Insider gibilerle paylaşılan yakın tarihli bir analize göre, Kilo Group adlı başka bir dijital sağlık kuruluşunun mülkiyeti altındaki firmalara şaşırtıcı bir şekilde 4 milyon dolar değerinde reklamlar sattı.

Onlara göre, bu tür harcamalar 1 Kasım ile 7 Ocak arasında ortaya çıktı ve çok sayıda dijital reklam araştırması çabası ve Pathmatics gibi daha fazla araç vardı. Bir bütün olarak, gönderilerin yaklaşık 415 milyon görüntüleme aldığını doğruladı.

Bu özel promosyon Kilo’s adlı iki özel markayla bağlantılıydı ve bunlardan ilki kilo vermeye izin veren müshiller satmaya söz verdi. Hesaplanan rakam 14 günde 90 pound oldu. Dahası, ikincisi, sorunlu vücut kısımlarını hedeflemeyi amaçlayan tavsiyeler ve bazı beslenme planları satan Beyond Body ve bu fazla kiloları vermek isteyenlerdi.

Her iki büyük iddia da Insider ile konuşan uzmanlar tarafından yapıldı ve bariz nedenlerden dolayı gerçekçi olmadığı ve kişinin sağlığı için çok tehlikeli olduğu kabul edildi.

Insider tarafından yürütülen birkaç sorgudan sonra platform, bazı kişilerden birkaç gönderinin gizlenmesi gerektiğini ve diğerlerinin silindiğini, ancak tüm bunların ne zaman gerçekleştiğine dair ayrıntılara giremediklerini söylüyor. Her iki firma da gerçek kampanyada bazı sorunlar olduğu konusunda hemfikirdi, ancak ürünlerin kendileri orijinaldi ve birçok insanın zihninde şüpheler bıraktı.

Insider gibiler tarafından tanıtılan bu tür gönderilerin dökümü, bunun ne kadar zahmetli olduğunu ve TikTok’un vücut pozitifliğini teşvik etme açısından iddia ettiğinden farklı olduğunu kanıtladı.

Ayrıca, uygulamanın Insider ile konuştukları ve platform aracılığıyla kilo vermeyi teşvik eden mallar üzerinde nasıl büyük bir kapsamlı yasak olduğu ile de çelişiyor. Şimdilik, firmadan adım atması ve gönderileri onaylaması istendiğinde ve yürürlükteki düzenlemeleri vaaz edip etmeyeceğinde bu konuda herhangi bir yanıt gelmedi.

Bu arada, Eylül 2020 gibi, platform gerçekten çok fazla vücut pozitif kimlik bilgisi gösterdi ve kilo verme takviyeleri ve açlık pazarlayan reklamları yasaklamanın gidilecek yol olduğunu iddia etti. Dahası, bir sözcü buradaki amacın, kapsayıcılığı ve vücut pozitifliğini destekleyen ortamlara destek eklerken tüm topluluğu her türlü zararlı çile ve eylemden korumak olduğundan bahsetti.

Buradaki mesele, gerçekçi olmayan fikirlerin yönelilecek yön olmadığıdır. Sadece tehlikeli değil, aynı zamanda istatistikler, etkileyicilerin bu tür çileleri nasıl teşvik ettiğini ve hatta bir satın alma işlemi yapmak için teşvik olarak indirimler verdiğini kanıtladı.

Olduğu gibi, yukarıda listelenen markalar çok az organik erişime sahip, bu nedenle bu, bir sonraki en iyi strateji gibi görünüyor.

Haberler çevrimiçi olarak viral hale gelmeye başladıktan sonra, medya kuruluşlarının doğrudan TikTok’a haberleri ve ne kadar gerçek olduğunu sorduğunu gördük.

Uygulama, bu tür reklamları nasıl sınırladıklarını ve kullanıcılarını çok ciddiye aldıklarını ve güvenliklerini her zaman listenin en üstüne koyduklarını iddia ederek devam ettiklerini belirterek yanıt verdi.

Talha Saygılıer
Talha Saygılıer
Sosyopat Yazarı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir