Ana Sayfa Sosyal Medya Facebook Avustralya, Google ve Facebook 'u ödemeye zorlayacak!

Avustralya, Google ve Facebook ‘u ödemeye zorlayacak!

Avustralya’nın rekabet bekçi içeriklerini kullanarak Avustralya medya şirketlerini ödemeye teknoloji devlerini zorlayacak Facebook ve Google için bir davranış kodu oluşturmak için bu talimatı verdi. Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu, gönüllü bir davranış kodu geliştirmeye çalışıyordu. Ancak Avustralya hükumetine içerik ödemesi konusunda gönüllü bir anlaşma yapmanın “olası” olmadığını söyledi.

Facebook google

ACCC, 2019 Dijital Platform araştırmasından gelen bir dize tavsiyenin bir parçası olarak kod üzerinde çalışıyordu. Treassureer Josh Frydenberg, Yaptığı araştırmanın raporunda, gizlilik endişelerine ek olarak. Avustralya, Google ve Facebook’un içeriğinin büyük kısmının medya kuruluşlarından gelmesine rağmen çevrimiçi reklam gelirlerinden büyük bir pay aldığını söyledi.

Raporda, şirketlerin içeriklerini nasıl ödeyecekleri konusunda haber medyasıyla müzakere etmelerini ve medya şirketlerine çevrimiçi içerik sıralamalarını etkileyebilecek algoritma değişikliklerini tavsiye etmelerini gerektiren gönüllü bir kod çağrısında bulundu. ACCC’nin yazdığı zorunlu kod cezaları içeren ve hangi içeriğin dahil edileceğini tanımlayıcısıdır.

Frydenberg, “İçerik üretenlerin ücretinin ödenmesi adil olur” dedi.

Başka yerde ABD ve bu gibi Avustralya’nın gazete ve medya organları, korona virüs salgın nedeniyle ekonomik krizden kötü-hit olmuştur. Büyük Avustralyalı medya şirketleri, personelden maaş kesintisi yapmalarını istedi. Bazı gazeteler Facebook ve Google reklam gelirindeki keskin düşüş nedeniyle üretimi durdurdu.

Guardian’e göre, davranış kurallarının taslağının Temmuz sonuna tamamlanması bekleniliyor.

Avustralya ve Yeni Zelanda Genel Müdürü Will Easton, Elektronik posta yolu ile yaptığı açıklamada, Şirketin Avustralya hükumetinin duyurusu nedeniyle “hayal kırıklığına uğradığını” söyledi. Facebook, Avustralyalı yayıncıları desteklemek için içerik düzenlemeleri, ortaklıklar ve eğitim yoluyla “milyonlarca dolar” yatırım yaptı.

Covid-19, yayıncılarda dahil olmak üzere ülke çapındaki her işi ve sektörü etkiledi. Bu yüzden reklam gelirlerinin düştüğü bir zamanda haber kuruluşlarını desteklemek için yeni küresel bir yayın duyurduk” dedi Easton. 100 milyon dolarlık Facebook haber endüstrisine yatırım yapma sözü verdi. “Haber içeriğinin dağılımı konusunda güçlü inovasyon ve daha fazla şeffaflığın sürdürülebilir bir haber ekosistemi oluşturmak için kritik önem taşıdığına inanıyoruz.” dedi.

Bir Facebook ve Google Sözcüsü, yaptığı açıklamada şirketin Şubat ayından bu yana ACCC’nin zaman çizelgesi kapsamında gönüllü bir davranış kuralına girdiği için 25’ten fazla Avustralyalı yayıncı ile birlikte çalıştığını söyledi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

Instagram canlı yayınlarına önemli bir yenilik geliyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz Instagram. Şirket, uzun zamandır birçok alanda kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yeniliklere devam ediyor. Bugün,...

Beklenen bir özellik, WhatsApp Beta ile geliyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan mesajlaşma platformlarından biri şüphesiz WhatsApp. Şirket, geçtiğimiz yıllardan beri kullanıcı deneyimini iyileştirmek için birçok yenilik yaptı ve yapmaya devam...

Twitter, doğrulama başvurularını yeniden açıyor!

Doğrulama tiki, özellikle tanınmış kişiler için büyük önem arz eden bir özellik. Twitter ve diğer sosyal medya platformları, uzun zamandır belirli kriterleri karşılayan kullanıcılara...

TikTok, arama sonuçlarına uyarı ekliyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz TikTok. Şirket, geçmiş zamanlardan bu yana şiddet ve tacizi önlemek adına birçok yenilik yaptı...

WhatsApp, tarih ile sohbet arama özelliğini test ediyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan mesajlaşma uygulamalarından biri şüphesiz WhatsApp. Şirket, geçtiğimiz yıllardan bu yana kullanıcı deneyimini iyileştirmek için birçok yenilik yaptı ve yapmaya...

Twitter, fotoğraflar için bir önemli görünüm değişikliğine gidiyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz Twitter. Şirket, her geçen gün kullanıcılarına daha fazla yenilik getirmek için çalışıyor. Bugün Twitter,...

Snapchat, doğum günü kutlamayı kolaylaştırıyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz Snapchat. Şirket, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bu zamana kadar birçok yenilik yaptı ve yapmaya...

Twitter, ‘takipçi kaldırma’ özelliğini test etmeye başladı!

Dünya üzerinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri şüphesiz Twitter. şirket, artan çevrimiçi şiddeti ve tacizi engellemek için bu zamana kadar birçok yenilik...

WhatsApp, son görülme özelliğine önemli bir yenilik getiriyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan mesajlaşma platformlarından biri şüphesiz WhatsApp. Şirket, geçtiğimiz yıllardan beri kullanıcı deneyimini iyileştirmek için birçok yenilik yaptı ve yapmaya devam...

WhatsApp, iOS ve Android arasında sohbet aktarımı özelliğini kullanıma sunuyor!

Dünya üzerinde en çok kullanılan mesajlaşma platformlarından biri şüphesiz WhatsApp. Şirket, uzun süredir kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çabalıyordu ve bugün beklenen bir özelliği daha...