Ana Sayfa Sosyal Medya Facebook Avustralya, Google ve Facebook 'u ödemeye zorlayacak!

Avustralya, Google ve Facebook ‘u ödemeye zorlayacak!

Avustralya’nın rekabet bekçi içeriklerini kullanarak Avustralya medya şirketlerini ödemeye teknoloji devlerini zorlayacak Facebook ve Google için bir davranış kodu oluşturmak için bu talimatı verdi. Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu, gönüllü bir davranış kodu geliştirmeye çalışıyordu. Ancak Avustralya hükumetine içerik ödemesi konusunda gönüllü bir anlaşma yapmanın “olası” olmadığını söyledi.

Facebook google

ACCC, 2019 Dijital Platform araştırmasından gelen bir dize tavsiyenin bir parçası olarak kod üzerinde çalışıyordu. Treassureer Josh Frydenberg, Yaptığı araştırmanın raporunda, gizlilik endişelerine ek olarak. Avustralya, Google ve Facebook’un içeriğinin büyük kısmının medya kuruluşlarından gelmesine rağmen çevrimiçi reklam gelirlerinden büyük bir pay aldığını söyledi.

Raporda, şirketlerin içeriklerini nasıl ödeyecekleri konusunda haber medyasıyla müzakere etmelerini ve medya şirketlerine çevrimiçi içerik sıralamalarını etkileyebilecek algoritma değişikliklerini tavsiye etmelerini gerektiren gönüllü bir kod çağrısında bulundu. ACCC’nin yazdığı zorunlu kod cezaları içeren ve hangi içeriğin dahil edileceğini tanımlayıcısıdır.

Frydenberg, “İçerik üretenlerin ücretinin ödenmesi adil olur” dedi.

Başka yerde ABD ve bu gibi Avustralya’nın gazete ve medya organları, korona virüs salgın nedeniyle ekonomik krizden kötü-hit olmuştur. Büyük Avustralyalı medya şirketleri, personelden maaş kesintisi yapmalarını istedi. Bazı gazeteler Facebook ve Google reklam gelirindeki keskin düşüş nedeniyle üretimi durdurdu.

Guardian’e göre, davranış kurallarının taslağının Temmuz sonuna tamamlanması bekleniliyor.

Avustralya ve Yeni Zelanda Genel Müdürü Will Easton, Elektronik posta yolu ile yaptığı açıklamada, Şirketin Avustralya hükumetinin duyurusu nedeniyle “hayal kırıklığına uğradığını” söyledi. Facebook, Avustralyalı yayıncıları desteklemek için içerik düzenlemeleri, ortaklıklar ve eğitim yoluyla “milyonlarca dolar” yatırım yaptı.

Covid-19, yayıncılarda dahil olmak üzere ülke çapındaki her işi ve sektörü etkiledi. Bu yüzden reklam gelirlerinin düştüğü bir zamanda haber kuruluşlarını desteklemek için yeni küresel bir yayın duyurduk” dedi Easton. 100 milyon dolarlık Facebook haber endüstrisine yatırım yapma sözü verdi. “Haber içeriğinin dağılımı konusunda güçlü inovasyon ve daha fazla şeffaflığın sürdürülebilir bir haber ekosistemi oluşturmak için kritik önem taşıdığına inanıyoruz.” dedi.

Bir Facebook ve Google Sözcüsü, yaptığı açıklamada şirketin Şubat ayından bu yana ACCC’nin zaman çizelgesi kapsamında gönüllü bir davranış kuralına girdiği için 25’ten fazla Avustralyalı yayıncı ile birlikte çalıştığını söyledi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlginizi Çekebilir

SpongeBob Apple Arcade Mağazasında Yerini Aldı!

Apple, iOS 13 sürümü ile birlikte hayatımıza yeni bir servis olan Apple Arcade'i eklemişti. Apple’ın oyun servisi olan Arcade bir süredir hayatımızda yer alıyor. Ayrıca...

Twitter Web’deki mesajlar için önemli yenilik!

Evde kaldığımız bugünlerde büyük şirketler kullanıcıları için yeniliklere devam ediyor. Bugün Twitter, Web sürümünde mesajlaşmalarınızı kolaylaştırmak için Messenger tarzı kolay ve hızlı sohbet özelliğini...

Opera tarayıcısına Twitter eklentisi geldi!

Evde kaldığımız şu günlerde birçok şirket kullanıcıları için yenilikler yapmaya devam ediyor. Bu sefer de çok önemli bir hamle daha bir internet tarayıcı şirketi olan...

Facebook, ‘CatchUp’ adlı platformunu duyurdu!

Evde kaldığımız şu günlerde büyük şirketler kullanıcıları arasındaki iletişimi koparmamak için çok çabalıyor. Dünyaca ünlü sosyal medya devi Facebook, iletişim alanında yaptığı yeniliklere bugün...

Facebook, anket özelliğini Messenger’a geri getiriyor!

Evde kaldığımız şu günlerde büyük şirketler yenilikler yapmaya devam ediyor. Facebook, geçtiğimiz dönemlerde sahibi olduğu Messenger uygulamasında Anket özelliğini kaldırmıştı. Şirket, bugün itibariyle Anket...

Acun Ilıcalı, Instagram Dünya Rekoru Kırdı!

Acun Ilıcalı 3 Milyon Anlık izlenme alarak Instagram Dünya Canlı Yayın Rekorunu Kırdı! Acun Ilıcalı, bu yıl farklı oyunlar ve medyayı kullanım açısından televizyon tarihinde...

Facebook, Müşteri Sohbet Eklentisine Güncelleme Getiriyor!

Facebook bir süredir, gelişen bir dijital ekonomide gerçekleşen çeşitli iş faaliyetleri için bir tür merkez olarak kendini sergilemeye çalışıyor. İçerdiği özelliklerden biriside, Facebook sayfalarına...

Facebook profilleri kilitlenebilecek!

Evde kaldığımız şu günlerde büyük şirketler yenilikler yapmaya devam ediyor. Bugün Facebook, kullanıcıların arkadaş olmadıkları birisinden profillerini gizleyebilmesine olanak tanıyan ''Profil Kilitleme'' özelliğini test...

Twitter, Hikayelere benzeyen yeni özelliğini test ediyor!

Evde kaldığımız bu süreçte büyük şirketler kullanıcılarına yenilikler yapmaya devam ediyor. Twitter, bugün Facebook, Instagram gibi platformlarda bulunan Hikayeler özelliğinin bir benzerini kendi platformu...

WhatsApp uygulamasında numara isteme devri bitiyor!

Eski zamanlardan beri birisi ile WhatsApp üzerinden iletişime geçmek için elle numarasını kaydetmemiz gerekiyordu. Bu gerçekten zaman kaybettiren bir işlemdi. Şirket, kullanıcıların en hızlı...